Specjalna konstrukcja płyty pozwala stosować ją w szczególności do wykonania tras rowerowych. Wprowadzone rozwiązanie wielu otworów, przy krótszych krawędziach płyty, umożliwia odprowadzanie nadmiernej ilości wody.
Przygotowanie podłoża gruntowego:
1. Wytyczenie pasa drogi zgodnie z założeniami projektowymi.
2. Usunięcie warstwy humusu.
3. Wyrównanie terenu pod drogę zgodnie z założoną niweletą usuwając jednocześnie korzenie, większe kamienie, etc.
4. Przykładową podbudowę w zależności od planowanego obciążenia i nośności podłoża gruntowego, należy wykonać z kruszywa o uziarnieniu 0-31,5 mm lub gruboziarnistego piasku o grubości min. 10-15 cm. Grubość warstwy konstrukcyjnej uzależniona jest od właściwości gruntu rodzimego oraz zakładanego obciążenia. Wskaźnik zagęszczenia podbudowy powinien wynosić Is ≥ 1.
5. Ułożenie warstwy wyrównawczej wykonanej z piasku lub mieszanki cementowo-piaskowej o grubości 2-5 cm niezagęszczonej.
6. Płyty należy układać w taki sposób, aby zapewnić im przyleganie całą swoją powierzchnią do podłoża.
7. W zależności od sposobu układania płyt, zaleca się zapewnić odpowiednią dylatację między płytami. Dla płyt układanych mniejszymi otworami do góry, dylatacja powinna wynosić 0,5-1cm. Pozwoli to zapobiec ewentualnym uszkodzeniom płyt na krawędziach (w skutek klawiszowania elementów). W płytach układanych większymi otworami do góry spoina dylatacyjna nie jest wymagana z uwagi na występowanie skosów w elemencie. Firma uczestnicząca w projekcie współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa. Uczestnik programów współfinansowanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
8. Płyty można obciążać po uprzednim zamuleniu poprzez wypełnienie otworów i szczelin dylatacyjnych pospółką o uziarnieniu 0-10 mm oraz piaskiem.
9. Zapewnienie odpowiedniego odwodnienia nawierzchni. Wszelkie prace ziemne należy prowadzić zgodnie z normą PN-S-02205:1998 Drogi samochodowe, Roboty ziemne, Wymagania i badania. Grunt pod zaprojektowaną konstrukcją musi być klasy G1, jeśli nie jest należy go do tej klasy doprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Trwałość drogi tymczasowej wykonanej z prefabrykowanych płyt drogowych w głównej mierze uzależniona jest od poprawnie przygotowanego podłoża gruntowego oraz od właściwiej konserwacji nawierzchni.
Konserwacja nawierzchni:
1. Nieprzekraczanie maksymalnych nośności i wytrzymałości nawierzchni.
2. Usuwanie zanieczyszczeń.
3. Wymiana płyt które uległy zniszczeniu lub uszkodzeniu.
4. Naprawa zapadniętych odcinków drogi poprzez zdjęcie płyt, a następnie uzupełnienie i zagęszczenie podłoża i ponowne ułożenie płyt.
Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami wypełniając poniższy formularz.